vrijdag 9 september 2016

Around the world : Zalmburgers met komkommer en tatziki

Heeey!

Ik heb vandaag een recept voor een burger die iedereen die ouder is dan 3 jaar kan maken. Ik zweer het : jij kan dit ook. De zalmburgers én de komkommer zijn ook nog in de aanbieding bij de appie deze week dus ik zou zeggen : jij hebt je gerechtje voor dit weekend al gevonden ;). Ik at dit samen met Maud vlak voordat we gingen kickboksen en het is echt ideaal vóór het leveren van een zware inspanning. Lekker licht en toch goed vullend.

Je hebt nodig voor 2 personen :
2 zalmburgers - 1/2 komkommer - 1/2 rode ui - 1/3 bakje tzatziki - 2 broodjes - 1 tomaat - 1 handje veldsla

Stap 1 : Bak de burger in de pan. Snijd het broodje door midden en smeer er de tzatziki op.
Stap 2 : Snijd de komkommer in linten, de tomaat in plakken en de ui in ringen. Deponeer vervolgens alles op je broodje en leg je burger erbovenop. Strooi hier nog wat sla overheen.

DAT WAS HET AL! loeisimpel toch, een kind kan de was doen. Ga ook vooral lekker zelf experimenten om je eigen droomburger te creëren. Mijn recept is een leidraad en zeker niet heilig.

Liefs, Leidse meisjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten