maandag 5 september 2016

Restoreview : Bregje in Leiden

Heey lekkere Leidenaren!

Vandaag heb ik weer een review voor jullie, namelijk Bregje in Leiden. De diehard lezers weten dat ik Bregje al eerder heb gereviewed en dat ik toen zeeer positief was. Anne was afgelopen week jarig en we wilden graag ergens wat gaan eten. Zoals jullie al wel kunnen raden hadden we opnieuw ons oog op Bregje laten vallen.

Toen ik de menukaart opensloeg viel mijn oog meteen op de flammkuchen (een soort pizza) met blauwe kaas, pecannoten, peer, balsamico en crème fraiche. Ik houd niet zo van blauwe kaas en daar werd ik iets door afgeschrikt maar ik besloot de gok te wagen. En geloof me, daar heb ik geen spijt van gekregen. Holy shit wat was dat lekker, ook mensen die niet van blauwe kaas houden (like me) gaan dit lekker vinden. De peer zorgt een lekker fris accent en het balsamicoazijn maakt het helemaal af. Anne had intussen gekozen voor de gebakken gamba's op een salade met een knoflookdressing, ze heeft zo'n 20 keer gezegd dat ze nog nooit zo'n lekkere salade had gehad dus ik denk dat dat ook wel goed zit haha.


Als hoofdgerecht had ik de viscurry met gamba, kabeljauw en zalm. Dit was het gerechtje waar ik het minst enthousiast over was, de gamba's waren lekker maar volgens mij zaten er nog graatjes in de kabeljauw en dat vind ik niet prettig. Anne had de kipsaté en ze keek heel gelukkig dus de kipsaté is volgens mij wel een echte aanrader. Wat ik ook leuk vind aan Bregje is dat ze aan de ene kant best groot zijn en veel plek hebben, maar je tegelijkertijd toch best 'knus' zit. Als toetje besloten we allebei voor het warme chocoladetaartje met een vloeibare kern en een bolletje ijs te gaan. Het belangrijkste moment bij dit toetje is het moment waarop je je mes in het cakeje zet en de binnenkant eruit loopt. En dat gebeurde dus ik was blij.
Bregje is nog altijd mijn lievelings want je kan voor 12,50?!?!?!?! 3 gangen eten en het is super lekker.

Heftige aanrader dit. De volgende keer test ik voor jullie de gerookte zalmcarpaccio, de gegratineerde paprika en het appeltaartje of de cheesecake.

Liefs, Leidse meisjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten