dinsdag 25 oktober 2016

Hotspot : Martin Garrix op Amsterdam Dance Event

Heeeey!


Afgelopen week stond  in het teken van hét grootste dance-event ter wereld, gewoon in onze eigen hoofdstad. Heel tof! Ik wilde hier altijd al een keer naartoe en aangezien het een stuk makkelijk is om na ADE thuis te komen als je in Leiden woont (in vergelijking met Brabant) besloten ik en een vriendinnetje om er heen te gaan. Als we gingen wilden we het ook meteen goed doen dus besloten we om naar de 18+ show van Martin Garrix te gaan (kleine crush).


De show begon om 10.00 en duurde tot 6.00 dus gewapend met een blikje energydrank stapten we op vrijdagavond in de trein. Zoals gewoonlijk was er niet aan extra vervoer gedacht richting de RAI, maar gelukkig kwamen we toch heelhuids aan. De menigte volgend kwamen we bij de locatie van de party aan, waarop we meteen in een rij moesten gaan staan voor fouillering. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik de fouillering nogal apart vond omdat ik van top tot teen gefouilleerd werd, maar mijn jaszakken niet gecheckt werden. Beetje vreemd. Daarnaast liep er in de rij langs me een meisje met 10 lolly's naar binnen, terwijl je dan eigenlijk al wel een klein beetje met 100% zekerheid kan zeggen dat ze ook nog andere dingen bijheeft. Maar dat terzijde.


Omringd door mensen die strak stonden van de pillen waren Britt en ik als enige nuchtere mensen net de 2 die het kluisje niet open kregen, omdat we niet snapten dat je het slot om moest draaien. Heel gênant. Gelukkig lukte het na wat hulp uiteindelijk toch en liepen we de zaal in. Toen wij binnenkwamen waren Matisse & Sadko aan het draaien. De vibe zat er al lekker in en wij genoten dan ook van de muziek. Even later nam Justin Mylo het over, ik moet heel eerlijk zeggen dat ik zijn set iets minder vond. Ik had hem al een keer eerder gezien in het voorprogramma van Martin, alhoewel dat wel iets anders was omdat het publiek toen uit 400 man bestond in plaats van duizenden mensen haha. Hoe dichter we bij 01:00 kwamen hoe voller de zaal werd en hoe meer de spanning in de lucht te voelen was. Martin trapte lekker af en zijn show begon. Er waren meteen ook meer lichteffecten dan bij de andere dj's, wat op zich ook wel logisch is. Hij draaide ook veel van zijn nieuwe nummers en na een uurtje gedanst te hebben namen Britt en ik even een pauze met een biertje (en ik ook met een heerlijke kaassouffle). Er was zat te kiezen wat betreft eten dus ik was helemaal happy.


Na de mini-break gingen we weer terug de menigte in, die echt uit alle leeftijden bestond (boven de 18 dan). Veel jongeren maar ik zag ook zat mensen van mijn ouders leeftijd rondlopen. Het werd steeds heter in de zaal en iedereen ging helemaal los. Wat ik heel chill vond aan de show van Martin Garrix was dat ie zo lang duurde, veel mensen moet een flink stuk reizen en als je daar dan een showtje van 2 uur hebt is dat best wel een domper. De show van Martin duurde maar liefst 8 uur, waarvan hij 3 uur zelf fanatiek stond te draaien. Martin genoot zichtbaar en dat was leuk om te zien. Happy face 2.0.


Vlak voor de show van Martin was afgelopen snelden Britt en ik naar de bus, zodat we ook nog thuis kwamen. De terugrit verliep vrij soepel en er was een soort collectieve vreugde onder 200 man die op het station stonden te wachten dat de kaas en frikadelbroodjes bij de kiosk maar 1 euro per stuk waren.


Rond 6 uur waren we thuis, moe maar voldaan. Volgens jaar ga ik zeker weer naar ADE en hoop ik meerdere dagen te kunnen gaan zodat ik jullie echt een overview kan geven.


Liefs, Leidse meisjes


fotocredits naar Martijns fotograaf

Geen opmerkingen:

Een reactie posten