donderdag 28 april 2016

Culinair : Gevulde portobello in bladerdeeg

Heeeeey!
Een tijdje terug maakte ik heerlijke portobello's in bladerdeeg voor mijn familie. Iedereen was laaiend enthousiast, dus wil ik jullie dit heerlijke receptje vooral niet onthouden.

Je hebt nodig voor 4 portobello's :
4 eetlepels olijfolie met basilicumsmaak (Je hebt heeerlijke van oil and vinegair, maar bij de appie is ie ook gewoon verkrijgbaar + zelf maken kan natuurlijk ook) - 4 portobello's - 2 sjalotten - 1 rambol kaasje - 1 el tijm - 4 roomboterbladerdeeg plakjes - 1 teen knoflook

1. Als eerste verwarm je de oven voor op 200 graden en bekleed je een bakplaat met bakpapier. Snijdt de steeltjes uit de portobello en hak ze grof en bak ze met de knoflook in een pan. Leg ondertussen de portobello's op het bladerdeeg en vorm de randen rondom de portobello omhoog. Bestrijk alles met de basilicumolie.

2. Haal het paddestoelknoflook mengsel van het vuur en stop het terug in de portobello's. Snijdt de rambol in platte stukken en verdeel ze over de portobello's, verkruimel dan de walnoten (zitten in de rambol) en strooi ze nog over de kaas.

3. Snijd de sjalotten in dunne ringen en leg deze samen met de tijm bovenop de portobello. Schuif de bakplaat met de portobello's erop in het midden van de oven en bak deze in ongeveer 20 minuten goudbruin.

Ik hoop dat jullie net zo enthousiast zijn als ik!

Nog een extra tip : een beetje Parmezaanse kaas on top is ook erg lekker.

Liefs,
Kelly


Geen opmerkingen:

Een reactie posten