maandag 18 april 2016

Healthy Monday - Nasi met paksoi.

Heeey!
Deze maandag hebben An, Merel en ik een flink bord nasi naar binnen gewerkt. Goed geslaagd, al had ik de rijst iets minder lang mogen koken haha.

Voor 3 personen:
3/4 van een pak meergranenrijst - 1 paksoi (in reepjes) - 1 ui (gesnipperd) - 2 bosuien (in ringen)
1 bakje kastanjechampignons (in vieren gesneden)- 1 zakje Conimex nasi kruidenmix - 1 potje sat├ęsaus - kroepoek (wij hadden originele garnalenkroepoek uit de toko)



Als eerst bak je de uien in een scheutje olie, als ze een beetje beginnen ze verkleuren voeg je de kastanjechampignons toe. Tegelijkertijd zet je een pan water op voor de rijst en kook je deze volgens de gebruiksaanwijzing. Hierna voeg je paksoi bij het ui- en champignonmengsel en strooi je de kruiden eroverheen. Als de rijst klaar is voeg je deze bij het groentemengsel en schep je het goed om.

De pan die je hebt gebruikt voor de rijst kan je nu gebruiken voor de sat├ęsaus (handig, scheelt weer afwas). Warm alles nog even door en strooi vlak voor het serveren de bosui nog over de rijst heen.
Smakelijk!

X Kelly

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen