dinsdag 16 augustus 2016

Hotspot : Huntenpop Festival in Ulft

Heeeey!


Alter bridge
Afgelopen vrijdag heb ik 's avonds rondgesprongen op Huntenpop in de achterhoek met de fam. Het festival is tweedaags (vrijdag en zaterdag) en wij besloten op de vrijdag te gaan omdat de tribute bands ons als muziek in de oren
klonken (sorry stomme woordgrap). Je hebt al een kaartje voor 15 euro en dat hadden wij er zeker voor over.
We begonnen de dag bij de James Brown Tribute door Funky Fools, die iets later begonnen dan stond aangegeven. Het klonk goed en de artiesten straalden veel enthousiasme uit, maar de muziek was toch niet helemaal mijn ding dus zijn we na een tijdje doorgelopen naar Alter Bridge Tribute door After Bridge. Alter Bridge is een rock- en metalband en aangezien de hele fam deze muziekstijl wel kan waarderen stonden we hier beter op onze plek. De muzikanten gingen helemaal uit hun plaat en de microfoonstandaard heeft alle hoeken van het podium gezien.

Lekker opgewarmd liepen we na dit optreden door naar de tribute van Rammstein (door Vannstein) op het grote buitenpodium. Ik ben gek op special effect en de vlammen die uit het podium kwamen maakten me al meteen blij. De leden van de band straalden pure agressie, minachting en woede uit wat normaal misschien niet echt op prijs gesteld wordt maar bij een Rammstein tribute is dit natuurlijk wel de bedoeling. Ze wisten de muziek echt goed over te brengen en ik heb dan ook van het optreden genoten. Het allerleukste vond ik de man achter het keyboard. Ik weet niet wat hij precies aan het doen was, maar het zag er echt hilarisch uit. Hij droeg een zilveren glitterpak en een vliegeniershelm en dat gecombineerd met zijn rare danspassen zorgden bij mij voor lachstuipen. Ik zag dit filmpje op Facebook langs komen : https://www.youtube.com/watch?v=-1EhuZDdkdI Als je het stukje tussen 6:20 en 6:35 kijkt is hij goed in beeld en snap je precies wat ik bedoel.


Na dit optreden haasten we ons naar de coverband Musest, dit was ook een van de optredens waar ik het meest naar uitkeek. De aanblik van de muzikanten beloofde al veel goeds, want ze waren loeiknap. Nu moesten ze het alleen nog waarmaken wat betreft muziek. En man, man, man dat hebben ze gedaan. Ik hoopte al dat ze Undisclosed Desires en Psycho zouden spelen en dat deden ze dus wat dat betreft was het al een winnaar. Het meest bijzondere vond ik nog wel dat het met gesloten net was alsof ik naar een echt optreden van Muse aan het luisteren was. Ze verzorgden geluidseffecten met een megafoon en het werkte ook nog. De leadzanger speelde ook nog gitaar en de gitarist op de foto ook nog mondharmonica. Ontzettend veel talent in een band en als ik ze ergens op de line up zie staan dan kom ik zeker.

Intussen hoorde ik van een vriendin van mijn studie dat ze ook op Huntenpop was (op zich best logisch want ze woont er onderhand naast). We besloten om samen naar Broederliefde te gaan, wat een waar feestje was. Ronnie Flex kwam ook nog even het podium op wat het optreden compleet maakte. Heel de tent ging los en niet zonder reden. Mijn ouders en zusjes stonden ondertussen bij Les Truttes, waarvan ik vernomen heb dat dat ook een ware party was. Wat betreft optredens vond ik Huntenpop dus ontzettend geslaagd, al helemaal als je kijkt naar prijs-kwaliteit verhouding.

Nu komt het deel van de review waar jullie allemaal op gewacht hebben : food en drinks! Ze hadden Liefmans Rosé voor een muntje dus ik denk dat ik wat betreft drankjes kort kan zijn : toppie. Mijn zusje en ik gingen van onze laatste muntjes kijken of we nog wat te eten konden scoren. Samen hadden we volgens mij nog 4 muntjes, waarvan we 2 punten pizza en een kaassouffle hebben gehaald. (niet de man, maar samen) Alles was lekker en ik moet zeggen dat ik het wat betreft prijs nog best mee vond vallen als ik de prijzen vergelijk met andere festivals. Er was ook zat keuze in avondeten/hapjes dus ook het eten krijgt van mij een dikke plus.

Kort samengevat : Huntenpop in de Achterhoek is een echte hotspot en zeker een aanrader. Ga er volgend jaar sowieso heen want het is ontzettend de moeite waard.

Liefs, Leidse meisjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten