maandag 8 augustus 2016

Hotspot : Lepeltje Lepeltje Eindhoven

Hallo!



Afgelopen weekend heb ik mezelf vermaakt op Lepeltje Lepeltje in Eindhoven, als foodtrucker en daarna als gast. Lepeltje Lepeltje is een culinair festival, waarbij food, muziek en gezelligheid samenkomen in één evenement. Ik werk zelf op de SuzieQ, een veelzijdige foodtruck met een verschillend assortiment bij elk festival. Dit weekend hadden we quiche, bruschetta 's, brood met aioli en champignons uit de oven. De quiche met paprika en champignons is voor mij echt een favoriet en ik moet nog altijd het recept vragen haha. Werken op een foodtruck is eigenlijk net zo leuk als bezoeker zijn op het festival door de ontzettend leuke sfeer tussen alle truckmedewerkers, het is dan ook een grote ruilbeurs. 'Mag ik een stuk quiche ruilen voor een Liefmans?' En zeg nou zelf, wie van jullie drinkt ook Liefmans onder werktijd? Dat wou ik zeggen ja!



de borrelplank van Renzo's
 
Onze buren aan de rechterkant waren de medewerkers van Renzo's on wheels, een foodtruck met Italiaanse invloeden. Renzo's is een delicatessenzaak in Amsterdam die besloot uit te breiden met een foodtruck en wat ben ik ze daar dankbaar voor! Het gemixte borrelplankje stond zo ongeveer vast bij ons in de truck en dit was dan ook een van mijn favorieten van het festival. Het plankje bestaat uit bruschetta 's met doperwtenspread en diverse vlees- en kaasspecialiteiten. Mijn ouders hadden op de zondag ook een plankje besteld en die hebben er een mooie foto van gemaakt. Ik heb veel mensen met een borrelplank langs zien lopen, het is naar mijn idee dan ook een heel goed concept omdat het een wat luxere uitstraling heeft en makkelijk te delen is met een grotere groep mensen. Hoewel je hem natuurlijk ook in je eentje kan verorberen. (aanrader)
Let ook op die sesamzaadjes, jammie!


Tijdens het weekend zat Rowan van Houben worstenbroodjes regelmatig bij ons in de truck gedurende zijn pauze en in ruil voor het feit dat hij onze coca cola voorraad flink liet slinken kregen Janneke en ik een worstenbroodje als lunch. Janneke koos voor het worstenbroodje met truffel en ik voor de vega-variant omdat ik natuurlijk vegetariër ben. Het was het lekkerste worstenbroodje wat ik ooit heb gehad, zelfs toen ik nog vlees at. Houben verkoopt op verschillende punten in Nederland, dus als je even op de site kijkt vind je zo een verkooppunt bij jou in de buurt.

Dolle Mina, foto's zijn niet mijn sterke kant.
Als avondeten op dag 1 had ik een pannenkoek 'dolle mina' van Den Potsenmaeker. Even wat anders met zo'n originele pannenkoek, want normaal doen kan altijd nog. Hij kostte 3 muntjes maar dan heb je ook wat. De dolle mina was belegd met geitenkaas, pijnboompitten, honing, rucola en nog wat ander lekkers. Het fijne van zo'n pannenkoek is dat je ook echt vol zit naderhand, voor 3 munten heb je een goede avondmaaltijd. De pannenkoek smaakte erg lekker, maar ik kon hem niet helemaal op haha. Gelukkig had het stel dat langs me zat te eten flink trek, dus die hebben de andere helft nog vol smaak opgegeten. De pannenkoek salted caramel trok me ook erg, dus die wil ik de volgende keer graag proberen.
Gaaf he!
Op zondag ging ik voor een tortilla van tante tortilla als avondeten. Een lekker grote foodtruck met een flinke ingebouwde keuken en een (naar mijn mening) heel handig systeem om de tortilla´s samen te stellen. De tortilla´s zijn glutenvrij en ik koos voor de vegetarische variant met aardappeltjes, groene pepers, champignons, rucola, guacamole en een tomatensalsa. Ik wist alleen niet dat er koriander bij zitten en IK HAAT KORIANDER. Maar dit is oprecht de allereerste keer geweest dat ik iets zo lekker vond dat ik de koriander maar voor lief nam. Mijn bakje was ondanks de koriander helemaal leeg en dat is een van de grootste complimenten die je van mij kan krijgen. Tante Tortilla, jullie tortilla´s zijn toppertjes.
Ja, ik heb er inderdaad al een hap van genomen.
Het laatste gerechtje waar ik jullie iets over ga vertellen is een wafel van Waffels. Ik had nog precies 1,5 munt en daar kon ik mooi een wafel met lemon curd van halen. Ik had al heel snel een wafel in mijn waffel hahaha (sorry flauwe grap). Hij was verrukkelijk en een prachtige afsluiter van mijn weekend Lepeltje Lepeltje. Het zure van de lemon curd maakte het een heerlijk fris gerechtje en ik heb er van genoten.

Tot zover het eten, maar er was natuurlijk nog meer. Aan het eind van de zondag was ik klaar met werken en heb ik ook nog wat van het optreden van Ot Azoj meegekregen. Swingende deuntjes en heerlijk om naar te luisteren. Mijn vader doet veel met muziek en hij was ook erg over de muziek te spreken, mijn hele familie danste mee haha. Na Ot Azoj kwam nog een band die ik erg leuk vond maar daar heb ik de naam helaas niet van meegekregen. Ik vond het leuk dat ze zo´n goede muziek hadden op een foodfestival, wat de kwaliteit van het het weekend natuurlijk ten goede komt.
Ik sta in de middelste truck

Nog een paar losse leuke dingen aan Lepeltje Lepeltje :
  • Het publiek is heel divers en de sfeer heel gezellig
  • DE WC´S ZIJN SCHOON (dit vind ik altijd heel belangrijk)
  • Veel knappe mannen in de foodtrucks
  • Ook leuk voor gezinnen met kleine kinderen door de vele activiteiten die voor kinderen georganiseerd zijn.
  • Er is Liefmans Fruitesse
Het enige minpunt was voor mij dat ik de muntjes vrij duur vond : 2,60 per munt. Hierdoor is een dagje gratis festival toch nog best een duur uitstapje. Maar dat was dan ook het enige minpunt wat ik kon bedenken.

Kort samengevat, Lepeltje Lepeltje is leuk!

Liefs, Leidse Meisjes







Geen opmerkingen:

Een reactie posten