zaterdag 20 augustus 2016

Restoreview : Paviljoen de Warande in Helmond

Hoi!

Ik ben weer eens wezen eten (zeg maar niets) en wil jullie graag iets vertellen over de heerlijke gerechtjes die ik heb gehad. Op donderdag ben ik met de fam bij de Warande in Helmond wezen eten, waar we kozen voor het "Warandelingetjes Menu". Je kiest dan voor elke gang een gerechtje, en je mag zoveel gerechtjes eten als je wil. Dat idee stond mij wel aan.

We kregen een tafel waarbij we uitkeken over het park, maar we besloten toch in de serre te gaan zitten omdat het vrij snel afkoelde. Het interieur bij de Warande is mooi en heeft een chique uitstraling. Ik had van tevoren al op de kaart gekeken, en vooral de verschillende risotto's spraken me erg aan. Als eerste gerechtje nam ik de tomatensoep met basilicumroom die echt ontzettend lekker bleek te zijn. Mijn zusje had courgettesoep met zalmsnippers, waar ze ook erg gelukkig mee was en papa en mama de canneloni van gerookte zalm gevuld met kings crab en een zachte wasabi crème. Dit was meteen een van hun favoriete gerechtjes. Wat best wel grappig was, want mijn zusje vond het dus ook heerlijk en ik niet haha. Ik vond de structuur van de krab echt niet chill. Smaken verschillen dus.


Het volgende gerechtje wat ik probeerde was de truffelrisotto met Parmezaanse kaas. Ik heb al eens eerder truffelrisotto gehad in Spanje en ik was benieuwd of deze risotto dat gerechtje kon evenaren. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik de risotto uit Spanje nog net even een tikje lekkerder vond, maar dat betekent niet dat deze risotto niet ook een van de lekkerste is die ik ooit heb gehad.

Vervolgens had ik de quiche van spinazie en ricotta-kaas met basilicumpesto en de geitenkaas uit Heeze met een kleine salade, gekarameliseerde appel en noten, allebei waren lekker maar niet mijn all time favourite van de avond. Mijn vader had intussen de koteletjes van huis gemarineerde zalm met kerrie bloemkoolroosjes en quacamole ontdekt, die hij vervolgens nog twee keer bestelde. Ik denk dat ik wel kan stellen dat de lamskoteletjes pap's favoriet was.

 
Als toetje bestelde ik witte chocolademousse met een compote van roodfruit, karamelsaus en vanille-ijs. De chocolademousse was zo LEKKER. Echt goud gewoon en dan in combinatie met die karamelsaus al helemaal. Het vanille ijs was voor mij alleen niet zo'n toevoeging, maar dat kwam ook omdat ik niet zo'n zin had in ijs dusja. Als laatste bestelde ik nog een kaasbordje met notenbrood en vijgencompote, die ik spontaan tot een van mijn favorieten maakte toen ik zag dat er Old Amsterdam op lag. De rest van de kaasjes waren ook lekker, dus voor mij was dit een mooie afsluiter van de maaltijd. Het enige wat ik een beetje jammer vond was dat het personeel duidelijk liet merken dat we onderhand wel genoeg besteld hadden, we konden tot 11 uur toetjes bestellen en toen mijn vader om kwart over 10 nog iets wilde bestellen werd daar toch wat onwillig op gereageerd. Verder was het personeel  vriendelijk maar werden er wel veel kleine foutjes gemaakt, zoals glazen die gebracht zouden worden maar we niet kregen. Desondanks hebben we een hele leuke avond gehad met heerlijke gerechtjes.

De Warande in Helmond is een aanrader.

Liefs, Leidse meisjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten