zondag 14 augustus 2016

Productreview : Breaker high protein en Arla Skyr

Hoi!

Zoals jullie een tijdje terug misschien wel op de Facebook hebben gezien heb ik onlangs een grote hoeveelheid testproducten van Melkunie ontvangen. Super leuk natuurlijk en ik heb ze dan ook met liefde allemaal voor jullie getest. Omdat de breakers erg geschikt zijn voor sporters heb ik mijn sportmaatje Vera aan het testpanel toegevoegd. Ik had verwacht dat ik van alles een of twee exemplaren zou krijgen maar toen het gebracht werd bleek het van elk exemplaar een doos te zijn haha. Mij hoor je niet klagen, maar de koelkast heeft het zwaar te verduren gehad.

een overzichtsfoto
Ik had Skyr naturel, honing, bosvruchten en framboos-cranberry gekregen om te testen en van de breakers vanille, kokos en bosbes-banaan. Ik had al eens eerder Skyr bosfruit gehad, waar ik toen erg positief over was. De andere smaken had ik nog nooit geproefd. Skyr heeft geen yoghurtstructuur, maar eerder de structuur en dikheid van kwark. Ik vind dat zelf wel lekker, omdat het dan ook wat romiger is. Skyr bevat geen vet en ook geen kunstmatige geur- , kleur- en smaakstoffen. Het bevat wel suiker, de naturel variant heeft 4 gr suiker per 100 gr. Nou heb ik eerlijk gezegd geen flauw idee of dit veel is dus ben ik even gaan vergelijken met andere kwark- en yoghurtsoorten. AH magere Franse kwark (met het gezondere keuze vinkje) bevat 4,5 gr suiker per 100 gr, dit is vergelijkbaar met de Skyr. Campina yoghurt bevat 3,7 gr suiker per 100 gr, wat weer net iets onder de Skyr zit. Ik denk dat de hoeveelheid suiker in de naturel Skyr gewoon normaal is voor deze productsoort.

Als eerst testte ik de Skyr met honing, ik houd helemaal niet zo van honing dus ik had er eerlijk gezegd niet zo'n hoge verwachtingen van. En ik vond hem werkelijk waar best wel okee, wel een sterke honingsmaak, maar op de een of andere manier kan ik dit in een yoghurtproduct wel waarderen. Vera vond aan de honingvariant een beetje een nare nasmaak zitten.

De naturel Skyr is heel handig als je graag zelf fruit aan je yoghurt toe wil voegen, er zit dan ook geen hele uitgesproken smaak aan. De 2 fruitsmaken zijn uiteindelijk toch mijn favoriet : de cranberry-framboos en de bosfruit. Als ik echt een winnaar moet kiezen wordt het de bosfruit omdat die iets minder zuur is.

Wat betreft de breakers kan ik meteen met de deur in huis vallen : de breaker vanille is echt mijn nieuwe liefde. Dat is natuurlijk ook meteen de enige die ik geproefd heb waar niet het tekstje 'no suger added' op staat, dus de kokos en de banaan-bosbes zijn wel de gezondere keuze. De vanille heeft de meest gladde structuur, de banaan-bosbes heeft stukjes fruit en de kokos kleine stukjes (je raadt het al) kokos. Vera was het meest happy over de banaan-kokos en ik citeer haar nu even : 'lekker die stukjes, beter dan die slappe shit. Beetje bite. Je mist ook niet dat er geen toegevoegde suiker in zit.' Het grote voordeel van breakers is dat ze lekker makkelijk mee te nemen zijn en je geen bestek nodig hebt. Nu er dus ook nog een gezondere variant is met meer eiwit en minder vetten en suikers ben ik helemaal enthousiast. Als je echt helemaal healthy wilt gaan raad ik wel de varianten zonder toegevoegde suiker aan.


Kort samengevat : beide producten zijn aanraders. De Skyr is in de aanbieding bij de AH, dus jullie kunnen hem ook lekker gaan testen.

Liefs, Leidse Meisjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten