dinsdag 2 augustus 2016

Restoreview : Heeren van Ghemert

Hoi!

Omdat het vakantie is breng ik best veel tijd door in mijn geboortedorp Gemert, dus leek het me leuk om jullie daar de hotspots van te laten zien. De afgelopen tijd heb ik redelijk wat uurtjes doorgebracht op het terras van de Heeren, daarom ga ik jullie daar ook wat meer over vertellen.

De Heeren staan vooral bekend om hun borrelhapjes, allemaal kleine bites die ik voornamelijk als lekkers voor bij de borrel zie. Ze hadden net een nieuwe kaart, dus ik had mezelf voorgenomen om wat nieuws te proberen. Maar aangezien ik af en toe best wel een duf mens ben pakte ik gewoon weer hetzelfde als altijd. De nacho's met kaas en een mandje met brood met kruidenboter, tapenade en aioli. En die waren super lekker, zoals alle andere keren. We hadden ook lekker veel tapenade gekregen, waardoor we uiteindelijk niet heel veel brood zonder smeersels overhadden.

Ik heb mezelf wel verplicht om de volgende keer de mini kaassouffle, lauwwarme geitenkaas, gegratineerde champignons, groentewrap en de rucola kroketjes te proberen. Als ik de volgende keer weer aan kom zetten met een review over broodmandjes en nacho's, reageer dan maar met een boze comment.

Mijn zusje was laatst wezen lunchen met haar vriend en had een van de -stel zelf je salade samen- salades geprobeerd. Ze had een salade gekozen met verschillende soorten groenten en Parmezaanse kaas, die erg lekker was. Ze zei wel dat als je iets van vlees/vis of een andere soort kaas als Parmezaanse kaas wilde je salade opeens een heeeel stuk duurder werd. Ze was nu 7,20 kwijt, maar voor bijvoorbeeld koude geitenkaas betaal je al 4 euro extra.
Mijn ideale salade zou al snel rond de 25 euro zitten. (oeps)

Als laatste heb ik hier ook nog een keer uiensoep gegeten, een grote kom kost 5,25 per stuk. Een kleintje kost 3,50. Ik raad iedereen aan om de grote te pakken want de kleine is dan ook wel echt heeel klein.
De soep smaakte goed en er zat een best originele crouton bovenop, deze was aan de onderkant alleen wat zwart geblakerd dus die heb ik niet helemaal opgegeten. Een fris accent vond ik de bosui, het brood met becelkuipje had voor mij echter geen duidelijke meerwaarde. Ze hebben erg lekkere kruidenboter en dan zou ik er eerder voor kiezen om die erbij te serveren. Wat ik graag nog een keer zou willen proberen is de truffelsoep, die klonk me namelijk ook als muziek in de oren.

Bij de Heeren van Ghemert is voor iedereen wel wat wils te vinden en vooral de nacho's zijn echt een ontzettende aanrader.

Liefs, Leidse meisjes.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten