dinsdag 5 juli 2016

Around the world : gnocchi met gesmolten mozzarella en champignons

Hoi!

Aangezien we op de maandag zo gezond zijn geweest, besloten we op de dinsdag lekker
comfort food te eten. Ik weet dat dit niet de juiste instelling is, maar who cares. Dit recept is eigenlijk voor 3 personen, maar aangezien mijn zusje en ik allebei grote eters zijn konden we dit makkelijk met z'n tweetjes op. Ik zet bij de ingrediƫntenlijst dus de hoeveelheden voor 2 personen met veeel honger.

Je hebt nodig :
2/3 pak gnocchi (ik heb de goedkoopste van de ah) - 1 blik tomatenblikjes - 1 bol mozzarella - gedroogde oregano - 1 bak champignons - 1 ui - 1 teen knoflook - boter

Stap 1 : Kook de gnocchi volgens de gebruiksaanwijzing in een pan met heet water. Bak ze vervolgens in een flinke laag boter totdat ze ietwat krokant zijn. Als ze uit het water komen zijn ze namelijk nogal schuimig.
Stap 2 : Leg de gnocchi apart en bak de ui en knoflook in de pan waarin je net de gnocchi hebt gebakken. Laat lekker karamelliseren en voeg dan de champignons en de oregano toe.
Stap 3 : Na ongeveer 10 minuten voeg je de tomatenblokjes toe, en roer je dit goed door. Laat de saus zo'n 10 minuten zacht borrelen. Nu voeg je de in stukjes gesneden mozzarella toe en 5 minuten later de gnocchi.
Stap 4 : Laat het geheel tot zo'n 8 minutes zacht doorwarmen en schep het dan in de borden, de mozzarella moet gesmolten zijn.

Smakelijk!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten