zondag 31 juli 2016

Hotspot : Pure in Uden

Hoi!

Eergister was ik met mijn fam naar Uden geweest om wat te winkelen en zoals gewoonlijk gaat bij ons elk uitstapje met eten gepaard. Mijn zusje speurde al vanaf het begin dat we er waren naar een plek om iets te drinken en na een tijdje viel ons oog op Pure in Uden.

Pure zit naast de oude V&D en dus midden in het centrum, de begane grond is wat knusser en boven is de uitstraling wat moderner. In de vitrine stonden taarten die er erg goed uitzagen dus besloten we een stukje gebak te nemen. Kiezen blijft lastig, dus mijn zusje en ik besloten de oreokwark-taart en de chocolade-kersen-mascarpone taart te delen. In het begin vond ik de taart ietwat duur, maar toen ik de bordjes zag was ik helemaal om. Je ziet van links naar rechts fruit met stevige slagroom, vers sinaasappelsap en de taart. De achterste taart is de kwarktaart en de voorste de chocoladetaart. En man, man, man een engeltje op je tong bij beide taarten. Veel lunchrooms hebben van die diepvriesappeltaart van de Sligro, nou je proefde wel dat deze taarten zelfgemaakt waren. Een wereld van verschil. Als ik echt een favoriet moet kiezen ga ik voor de chocoladetaart, omdat ik in Spanje ooit een oreo-taart heb gehad die ik nog nét iets smaakvoller vond.


Als drinken had ik een chai latte met vanille genomen, wat niet zo'n verstandige keus bleek te zijn. Niet dat de latte niet lekker was, want dat was hij zeker. De combinatie machtige chai latte en vullende taart was alleen niet zo succesvol en ik heb het drankje dan ook niet helemaal opgedronken. De volgende keer ga ik ook maar voor een muntthee of pak ik alleen de chai en geen taart.

Ik had ook nog een snelle blik op de menukaart geworpen en die zag er ook heerlijk uit, als ik hier nog een keertje kom wil ik graag de lunchkaart testen.

Pure in Uden is een grote aanrader!

Liefs, Leidse meisjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten