dinsdag 26 juli 2016

Restoreview : Zoet en Zout

Hallo!


Afgelopen vrijdag was ik te vroeg op foodstock, dus ben ik samen met een vriendinnetje nog even de stad in gegaan. Omdat Lis nog niks gegeten had (how?) besloten we naar Zoet en Zout te gaan. Zoet en Zout zit midden in het centrum en het is er altijd afgeladen druk, gelukkig konden we een plekje bemachtigen en ik pakte al meteen enthousiast de menukaart om vervolgens hetzelfde te bestellen als altijd : de uiensoep. Mijn ogen speurden over de kaart maar het enige wat ik zag was tomatensoep of groentesoep. Ietwat ontregeld leunde ik achterover terwijl mijn vriendinnetje ondertussen de tosti met ananas uitzocht. Ik had eigenlijk helemaal geen honger, maar jullie kennen het bekende gezegde : uiensoep doesn't go to the stomach it goes to the heart.

Toen de (erg leuke) ober onze bestelling op kwam nemen bestelde Lis de tosti en ik een verse jus d'orange. Ik vroeg of de uiensoep van de kaart af was, waarop de ober teleurgesteld zei dat dit inderdaad het geval was. Het was ook zijn lievelingssoep, dus ik beloofde een actie te starten om de soep weer op de kaart te krijgen. Lis kreeg iets later haar tosti, waarvan ik ook een hapje van had geproefd. Hij was goed op smaak en er zat een lekker frisse salade bij. Maarja, het is toch géén uiensoep.

Dus lieve Zoet & Zout plaats alsjeblieft de uiensoep weer terug op de kaart voor jullie allertrouwste fan (ik) en de leuke ober. Als hij er weer op staat kom ik dezelfde dag nog langs om hem weer te eten.

Liefs, Leidse Meisjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten