zaterdag 23 juli 2016

Hotspot : Foodstock Eindhoven day 1

Heeey!

De foodfestivals schieten de laatste tijd als paddenstoelen de grond uit. (volgens mij is dit een gezegde) En een vriendinnetje en ik besloten daarom om maar eens een kijkje te gaan nemen. We kozen foodstock uit en namen een kijkje.

Vol enthousiasme liepen we het terrein op, waar we erachter kwamen dat het pas een uur later begon. Ik moet echt leren van te voren naar de openingstijden te kijken. Het terrein ligt vlakbij het station, dus we waren zo in de stad. Een uur later probeerden we het opnieuw en toen waren alle kraampjes gelukkig wel open. Het festival werkt met muntjes en een muntje kost 2,50. Vonden wij prima te doen.

Na een vlugge inspectie van alle kraampjes besloten Lis en ik als eerste naar Roll or Bowl te gaan, waar we kozen voor een asian bowl met tempeh. De bowl was gevuld met tempeh, rijst, zure room, wortel, rode ui, sla, kimchi en een pittige saus. En man, man ,man wat is dit lekker. Ik durf oprecht te zeggen dat ik nog nooit iets gehad heb met deze smaakcombinatie. You must try! Een bowl kost 3 muntjes wat omgerekend 7,50 is. Ik zou deze bowl elke dag als avondeten kunnen verorberen.

Het tweede kraampje waar we iets bestelden was old scuola, een pizzeria. We zijn beide echte pizzalovers dus de pizzakraam konden we niet overslaan. We bestelden een halve pizza margarita voor 2,5 munt. De pizzabodem was heel erg dun, wat het eten iets lastiger maakte. De bodem smaakte echter wel lekker en vooral de saus maakte me erg enthousiast. Als ik naar de foto kijk wordt ik al weer hongerig haha. Na nog een keer over het hele festival gelopen te hebben was het al bijna tijd om terug naar de bushalte te gaan.




Als afsluiter besloten we nog een toetje te pakken, waarvoor we Fiona's baking avenue selecteerden. Eigenlijk wilden we graag frambozenmousse, maar die was nog niet helemaal af. In plaats daarvan gingen we voor de tiramisu en we besloten er ook nog de devils chocolade taart bij te nemen. De chocoladetaart heeft me waarschijnlijk drie kilo dikker gemaakt, maar it was worth it. Voor de gerechtjes samen betaalden we onze laatste 2,5 munt. Ook de tiramisu smaakte erg lekker en deze gerechtjes waren een mooie afsluiter van foodstock dag 1.


De zaterdag sla ik over, omdat 3 dagen foodstock niet echt goed is voor mijn figuur. Maar op zondag ben ik er weer en geef ik jullie de laatste updates en must try's. Wat ik in ieder geval sowieso nog ga proberen is het combimenu van Lickm en SuzieQ!

Liefs, Leidse meisjes
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten