maandag 18 juli 2016

Hotspot : de Waag in Leiden

Heeey!

Wat is er met dit weer nou beter dan een cocktail? Juist! Helemaal niks. Ik had horen zeggen dat de Waag de beste cocktails van Leiden heeft, dus moest ik die bewering natuurlijk even gaan bevestigen of ontkrachten. De Waag is gevestigd in een rijksmonument, wat een bijzondere beleving geeft. Toen we bij de Waag binnenliepen waren we al meteen impressed door de sfeer in het restaurant en ook wel door de drukte, alle tafeltjes waren bezet. We liepen verder door naar achter, naar de open keuken en kozen daar een plekje.

Ik was meteen ondersteboven van de achterwand, die helemaal uit planten bestond. Ik had nog nooit eerder een echte verticale tuin gezien en vond ik dit een erg leuke touch aan de (zo te zien) zorgvuldig gestijlde ruimte. Op de foto aan de rechterkant zie je de plantenmuur. Vet he?

Kijkend naar de cocktail kaart besloten we voor een cocktail met de Spaanse likeur 43 te gaan. Hij was aardig aan de prijs (rond de 8 euro) maar hij zag er dan ook wel erg mooi uit. Ik vond de smaakcombinatie erg lekker, maar voor mijn smaak had er wel iets meer likeur in gemogen.


Bij de Waag kan je ook eten en de menukaart wil ik de volgende keer dat ik er ben graag uitproberen. Ik had al een korte blik op de kaart geworpen, die er erg indrukwekkend uitzag. Je kan er tal van bijzondere lunch- en dinergerechtjes bestellen. Mijn huisgenootje heeft er al ooit gegeten en die vond het super.

De Waag is een van de bekendste hotspots in Leiden en ook zeker een bezoekje waard.

Liefs, Leidse Meisjes
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten