maandag 4 juli 2016

Healthy Monday : groentefriet, groenteballetjes en pitabroodjes

Heeeeey,

Ik had even geen healthy inspiratie, maar gelukkig kan mijn zusje ook lekker koken. Vandaag krijgen jullie dus een familiegerechtje.

Wat heb je nodig voor 2 personen?
2 pitabroodjes - 1 schaaltje tivall groenteballetjes - 1/2 knolselderij - 1 winterpeen - 1 rode paprika - witte wijnazijn - verse bieslook - gedroogde kruiden als basilicum/oregano/tijm etc. - zout en peper


Stap 1 : verwarm de oven voor op 220 graden en bekleed de bakplaat met bakpapier. Schil de wortel en de knolselderij en snijd er frietjes van. De paprika ontdoe je van de zaadlijsten en hier snijd je reepjes van.
Stap 2 : Doe alles op de ovenschaal en besprenkel met witte wijnazijn (ongeveer 2 eetlepels) en met gedroogde kruiden en zout naar keuze. Rooster de groenten in het midden van de oven ongeveer 30 minuutjes en schep af en toe om.
Stap 3 : Snijd en was ondertussen de bieslook en roer door de yoghurt, bestrooi met een beetje peper totdat hij goed op smaak is. De yoghurt is dadelijk een fris accent.
Stap 4 : In de laatste 5 minuten leg je de pitabroodjes en balletjes bovenop de groenten zodat ze nog even mee kunnen bakken. Mijn zusje en ik moesten afwassen dus we wilden afwas besparen haha.
Stap 5 : Haal alles uit de oven en leg het voor een optimaal resultaat op deze manier op je bord :


Ik vond het heel erg lekker en ook een leuke afwisseling van het avondeten wat we normaal eten. Thanks sis!

Liefs, Leidse meisjes


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen