dinsdag 31 mei 2016

Around the world: quesadilla(taart)

Hallo!

Toen ik net op kamers woonde, was ik echt super onwetend op het gebied van koken. Ik heb wel op de middelbare school een fase gehad dat ik fan was van masterchef en vooral van Jamie Oliver. Mijn moeder heeft allemaal van die mooie kookboeken en ik ging als tiener enthousiast aan de slag. Ik ben zo'n persoon die altijd van hop naar her gaat dus mijn passie voor Jamie en koken vervaagde al snel. Pas toen ik weer op kamers ging wonen, werd ik weer met koken geconfronteerd. En ja.. ik was nogal inspiratieloos. Een ding vond ik geweldig, Mexicaans eten en dan vooral met mais. Daarom deel ik vandaag met jullie een recept waardoor ik mijn eerste jaar op kamers heb overleefd: quesadilla. Vandaag heb ik het sinds tijden weer klaargemaakt. De uitvoering was alleen iets anders wat ik mezelf voorgesteld had, het werd namelijk een taart.

Ingrediënten voor 4 personen (taart):
8 tortillawraps - 200 gram gehakt - fajitamix (hoogvliet) - kaas (jong) - (gele) paprika - 2 tomaten - een handvol mais - 2 avocado's - glas water - zout en peper 

Hoe maak je het?

Stap 1: Snijd de paprika en de tomaten in kleine stukjes. Let er op dat het echt kleine stukjes zijn want het moet wel tussen de tortillawraps passen. Doe het gehakt in een pan op het vuur en bak het rul. Meng vervolgens de fajitamix met het water en gooi dit bij het gehakt in de pan. Laat dit vijf minuten sudderen en voeg dan vervolgens op laag vuur de stukjes paprika, tomaten het handjevol mais toe. Deze vulling kun je op laag vuur laten sudderen.

Stap 2: Maak de avocado's schoon en schep het vruchtvlees in een bakje. Prak het vruchtvlees tot de grofheid die je zelf wilt. Voeg wat zout en peper toe naar smaak.

Stap 3: Zet een koekenpan op het vuur waar de tortillawraps in passen. Leg een tortillawrap in de pan en leg wat kaas op de wrap. Vervolgens verspreidt je de vulling over de wrap. Hierna leg je er weer wat kaas op en nog een tortillawrap. De quesadilla bak je aan beide kanten totdat ze knapperig en bruin zijn, dit kan je eventueel ook met een bord doen. Herhaal dit totdat alle wraps op zijn.

Stap 4: Je kunt ze apart opeten of als een taart. Voor de taart leg de quesadillas op elkaar en snijd je een punt uit de taart. Serveer het samen met de guacamole en smullen maar!

ps. dit gerecht koste 6,70, een koopje dus!

Enjoy!

Liefs, Leidse meisjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten