donderdag 5 mei 2016

Kookboekreview : Vegagerechten : van bijgerecht tot hoofdgerecht

Heey lieve foodlovers!

Ik heb een kast vol met kookboeken en daarom wil ik graag om de twee weken een kookboekreview voor jullie gaan schrijven. Het eerste kookboek wat ik ga behandelen is Vegagerechten : van bijgerecht tot hoofdgerecht. Het is een boek uit 2004, dus tweedehands volop verkrijgbaar voor een paar euro. Ik raad jullie echt aan om het aan te schaffen. Zoals sommigen misschien al weten eet ik al meer dan de helft van mijn leven geen vlees en dit boek heeft me echt ontzettend geholpen om mijn weg te vinden in de vegetarische keuken. Daarnaast zijn de foto's ook echt om te smullen. Ik heb er 3 gerechten uit gemaakt : de sojabonenmoussaka, aubergine-champignonsspiezen met een tomatenconcassé en een stoofschotel van aardappelen en courgettes. Alledrie waren ze erg goed gelukt en ook om te smullen. Het kookboek telt 400 bladzijdes en is opgedeeld in voorafjes, soepen, salades, hoofdgerechten en bijgerechten.



de aubergine-champignonspiezen.
Ik heb nog een hele waslijst aan recepten die ik in de komende maanden wil gaan maken, dus over ongeveer 2 maanden komt er een nieuwe review met onder andere foto's en mijn eigen draai aan de gerechten : asperge-pistache risotto, champignons met balsamicosiroop en een asperge-sinaasappelsalade. Jammer genoeg heb ik bij de vorige recepten die ik heb gemaakt niet zelf foto's genomen.

Dit kookboek heeft ook erg veel Aziatische recepten, echt authentiek en daarom ook wat ingewikkelder wat betreft ingrediëntenlijst. Ik ben nog op zoek naar een goede toko en als ik die vind zal ik ook een Aziatisch gerechtje maken. Van de niet-Aziatische recepten is de ingrediëntenlijst niet zo spannend en goed te doen.

Ik raad dit kookboek zeker aan en ik hoop ook echt dat jullie er lekkere gerechtjes uit gaan maken. Laat vooral weten wat je er van vindt!

pluspunten : veeeel gerechtjes, gezond, authentiek en niet alledaags.
minpunten : alleen tweedehands verkrijgbaar.

X,
Kelly






Geen opmerkingen:

Een reactie posten