maandag 2 mei 2016

Resto - review: De Waag

Hola lieve foodlovers!

In Leiden heb je wel honderd leuke plekjes om even lekker een bakkie te doen, te lunchen of lekker te genieten van het zonnetje. Een tijdje terug is aan dit scala van gezelligheid weer een nieuw plekje toegevoegd. Deze plek noemt zichzelf de Waag en is al erg populair onder het studentenvolkje van Leiden. Je kunt hier drankjes doen, lunchen en dineren. Één ding, ik ben fan van het gebouw. De Waag bevindt zich in een oud pakhuis en je waant je bij binnenkomst in een soort binnenhof. Er is een bargedeelte (favoriet! Moet ik nog steeds eens gaan testen;)), een restaurantruimte en achterin een zaaltje wat ingericht is als een hipsterkoffietentje. De ruimte is enorm maar het interieur zorgt ervoor dat je hier niet door overweldigd wordt.


Oke genoeg over het gebouw, op naar het eten! Samen met twee vriendinnetjes ging ik hier lunchen en wow.. teveel. Alle drie hadden we iets anders waaronder ik de classic club, een clubsandwich met kip, bacon, ei, sla, augurkjes en clubsaus. Als je een clubsandwich bestelt is natuurlijk het beeld wat je moet hebben een echte portie met friet en twee sandwiches met drie lagen. Mijn ogen waren weer groter dan mijn maag. Ondanks de hoeveelheid was het echt een van de betere clubsandwiches die ik gegeten heb. Genoeg kip, groenten en vooral heel belangrijk niet teveel SAUS! Ik werd echt blij hiervan want ik hou echt niet van een overload. Wat de prijs betreft, is het niet echt lowbudget maar ook niet heel duur. Ik zeg als je eens lekker wilt lunchen en vooral genieten van de ruimte;) is het zeker het proberen waard!

X Leidsemeisjesindekeuken




Geen opmerkingen:

Een reactie posten