donderdag 19 mei 2016

Around the world : verse pasta met spinazie, seizoenspaddestoelen en mozzarella

Heeey!
Afgelopen woensdag vierde ik alvast een klein beetje mijn verjaardag voor mijn studiegenootjes, een paar aten voor het feest al mee dus ik moest een shitload aan eten produceren. (het was ook huiseten, dus mijn roomies aten ook mee)
En wat maak je als je voor veel mensen kookt? Juist. Pasta.

Toevallig was serieus bijna alles wat ik nodig had voor de pasta in de aanbieding bij de Hoogvliet. (alle aanbiedingen zijn schuingedrukt, voor als jij dit receptje deze week ook nog wilt maken)

Je hebt nodig (voor 4 personen) :
2 x ah verse perle con basilico - 1 bakje seizoenspaddenstoelenmix - 1 ui - 1 handje basilicum - een halve zak spinazie - 1 pot bertolli pecorinokaas en knoflook - 1 bol mozzarella

Stap 1 : Snipper de ui en snijd de paddenstoelen fijn, bak ze met wat olie in een pan totdat ze mooi bruin zijn. Voeg vervolgens de spinazie in delen toe en zet een pan water op voor de pasta.
Stap 2 : Kook de pasta een paar minuten en doe de saus en de mozzarella bij het groentemengsel in de pan. Vervolgens voeg je ook de pasta aan de saus toe (samen met een bekertje kookvocht) en laat je dit nog een paar minuten lekker pruttelen totdat de mozzarella gesmolten is. Strooi als finishing touch nog wat basilicum over de pasta.

Normaal gesproken kook ik niet zo snel met paddenstoelen omdat die behoorlijk duur zijn, maar met alles in de bonus ben je helemaal niet veel kwijt.

Laat vooral weten of jij dit recept een aanrader vond!

Liefs,
Leidse meisjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten