maandag 16 mei 2016

Restoreview: Aan de Rijn

Hoi allemaal!

De laatste tijd krijg ik het idee dat het concept 'shared dining' een nieuwe trend aan het worden is. Nou tenminste, het valt me opeens op. Het delen van verschillende gerechtjes met elkaar kwam al voor bij een high tea maar nu kun je ook echt op deze manier lunchen of dineren!
In Leiden zit een restaurantje genaamd Aan de Rijn dat fanatiek gebruik maakt van het concept. De hele kaart staat vol met gevarieerde kleine gerechtjes. Hierbij is het idee dat drie gerechtjes ongeveer gelijk is aan een maaltijd. Alle gekozen gerechtjes worden geserveerd op een plank en kun je echt 'shared dinen'.

Zelf heb ik twee keer bij dit tentje gegeten. De eerste keer gingen we lunchen dus bestelden we allemaal drie gerechtjes volgens het concept. Voor mij werd het de soep van de dag (zoete aardappel), een falafel burger met tomatenhumus (#healthyfood) en de kreukelfriet met pittige mayo (de gerechtjes zijn niet standaard). Wat zo leuk is aan dit concept is dat je niet een smaaksensatie hebt, je hebt er drie. Je kunt eigenlijk van alles in een lunch proeven, lekker gevarieerd dus! Maar ze zouden het concept drie gerechtjes staat gelijk aan een maaltijd moeten aanpassen. Voor ons was het precies genoeg maar ik kan me voorstellen dat voor andere eters drie gerechtjes niet voldoende zijn. Dus als je van veel eten houdt, zou ik beter iets van vijf gerechtjes bestellen. Dat is wel echt fijn aan dit concept want als je niet genoeg hebt, bestel je gewoon meer. Het is ook nog eens gezellig als je op het terras langs de gracht kan gaan zitten. Lekker in de zon met het liefst natuurlijk een wijntje, dat is pas genieten!

Ps. de gerechtjes kosten tussen de 2,50 en 4 euro, best betaalbaar dus;)

Liefs, leidsemeisjesindekeuken

Geen opmerkingen:

Een reactie posten