maandag 9 mei 2016

Healthy Monday : spicy maissoep

Hoi!
Ik was vandaag nogal verkouden en als ik verkouden ben eet ik altijd soep. Soep als lunch, soep als avondeten en soep tussendoor. Dus krijgen jullie vandaag een Healthy Monday soepgerecht :)
Op de universiteit eet ik af en toe maissoep en ik liep al langer met het idee in mijn hoofd om het een keertje zelf uit te testen. Het resultaat was een erg lekkere en errug vullende soep.

Voor 4 personen heb je nodig :
3 blikken mais - 1 halve liter bouillon - 2 eetlepels sambal - 1 ui - 1 rode paprika - scheutje kookroom - handje bloem

Stap 1 : Je begint met de gesnipperde ui te fruiten en gooit daar vervolgens de klein gesneden paprika en de uitgelekte blikken mais bij. Laat dit in wat boter goed doorwarmen en strooi er dan vervolgens de bloem overheen, roer dit goed door.
Stap 2 : voeg beetje bij beetje de bouillon toe en roer hier ook de sambal doorheen.
Stap 3 : blend de helft van je soep met een blender of ga er een keer met de staafmixer doorheen. Zo krijg je een gebonden soep met toch nog wat textuur. Als laatste roer je er nog een klein beetje kookroom doorheen.

Op de room na is het een heel gezonde soep met lekker wat vitamientjes, ik hoop dat het mij helpt om snel weer rond te huppelen.

p.s. ook als je niet ziek bent is deze soep een aanrader hoor ;)

X Leidse meisjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten