woensdag 11 mei 2016

Smoothie : yoghurt, banaan en kiwi gold + een bonusrecept

Hoi lieve lezers,

Ik had vandaag geen zin in een boterham met pindakaas en besloot in plaats daarvan een vitamineshot te maken. Ik had de dag ervoor boodschappen gedaan bij de Hoogvliet en ze hadden (eindelijk) een keer gouden kiwi's. Volgens mij hadden ze alleen een foutje gemaakt want ze stonden niet in het systeem dus heb ik ze gewogen als gewone kiwi's. Bij de kassa werd er niks van gezegd dus ik heb nu lekker goedkoop een heerlijke Smoothie.


Voor 2 glazen heb je nodig :
een half glas yoghurt - 1 banaan - 2 kiwi's (gold)

Schil de kiwi's en pel de banaan en snijd ze in stukken. Doe vervolgens de yoghurt in de blender en het fruit erboven op. Lekker blenden. En klaar! Als je geen blender hebt kan je ook een staafmixer gebruiken.

Hij is ietwat zurig, maar ik houd daar wel van. Als je een zoetekauw bent kan je altijd nog wat honing toevoegen.

Geniet ervan! En laat me vooral weten of je het lekker vond

En als bonus hebben we nóg een smoothierecept voor jullie bedacht. Nog een? Ja nog een.

Voor dit pareltje heb je nodig (2 glazen) : 
1 banaan - 1 half glas yoghurt - 2 nectarines - 1 groene kiwi - 1 gouden kiwi en een héél klein beetje sap. (wij kozen aardbei-sinaasappelsap omdat dat toevallig in de koelkast stond)

Eigenlijk is het weer ontzettend simpel, je snijdt en schilt alles en gooit het allemaal bij elkaar. Een kind kan de was doen. Het is wel belangrijk dat je lang genoeg blend want anders zitten er nog stukjes in.

Dit was weer onze dagelijkse dosis vitamientjes.


Heel veel liefs.
Leidse meisjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten