zondag 22 mei 2016

Restoreview: Dende





Hola lieve lezers,

Ik hou echt van lunch. Het is zo veelzijdig! Warm, koud, zoet of zout (soep, salade, pannenkoeken of een eitje hmm). Kort gezegd is lunch echt een yay! Toch vind ik lunch in restaurants vaak simpel. Het zijn vaak bekende lunchgerechten die door de meerderheid lekker gevonden wordt. Maar het tegendeel werd bewezen.. Samen met mijn zus ging ik de stad in om even tot onszelf te komen;). Van al dat tot jezelf komen, krijg je nogal trek dus besloten we wat te eten. Dende is een lunch, borrel en diner tentje aan de nieuwe Rijn en heeft een terras langs de gracht. Ze beloven een gezonde, verse en lekkere lunch die ook nog eens betaalbaar is. Ik moet zeggen, ik hou van dit soort concepten. Vaak kan ik kan ik meer genieten van een lunch die echt vers is zoals een salade met allemaal knapperige groenten en precies de goede dressing. Naar mijn mening veel beter dan een patatje.





Mijn zus en ik besloten te delen aangezien we beide nieuwsgierig waren naar de gerechten die op de kaart stonden. Ons besluit luidde als volgt: de clubsandwich 'Rijn' met rosbief, rucola, parmezaanse kaas en bieslookmayonaise plus de wrap met gerookte zalm, courgettesalsa en mierikswortelcrème. Het zijn eigenlijk klassiekers met een eigen twist. De wrap was echt mjammie, lekkere verse groenten en de crème was niet te overheersend. Echt een klein feestje in je mond. De clubsandwich vond ik apart. Sowieso al de combi van rosbief met rucola en parmazaanse kaas, is dat niet altijd met carpaccio? In ieder geval is het een andere smaaksensatie waar ik niet megafan van ben. Ik vind het idee van deze combinatie beleg op een clubsandwich wel leuk bedacht. Dit heb ik nog nooit ergens gezien. Naast dat het eten lekker is, is de uitstraling van het tentje ook gewoon leuk. Zo is het terras ingericht met verschillende houten meubels, planten en twee grote zitbanken waarop kussentjes liggen. Het geeft een soort gevoel alsof op je eigen dakterras zit. Naast dat de producten dus erg vers en gezond waren, willen ze ook een bepaalde betaalbaarheid nastreven. Ik vind dat dit ze gelukt is. Beide gerechtjes kosten 6,90 dus met z'n tweeën ben je niet meer dan twintig euro kwijt. Als je nog een leuk lunchtentje zoekt, zou ik eens een keertje een bezoek brengen aan Dende.



Liefs,
Leidse meisjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten